Problem med e-tjänsten lösta

Datum: 2014-12-22

De tidigare problemen med att logga in och signera på e-tjänsten ska nu vara lösta. Om någon fortfarande har problem med e-tjänsten, vänligen kontakta Överförmyndarnämnden på overformyndaren@vasteras.se.

För tillfället ser inloggningsförfarande lite annorlunda ut än tidigare. Någonting positivt är att det numera går att logga in med mobilt bank-ID. För att logga in, följ instruktionen nedan.

  1. Starta Bank-ID:s säkerhetsprogram (se till att ha den senaste versionen), antingen på din dator eller i din mobil eller läsplatta.
  2. Gå till redas.vasteras.se.
  3. Välj med vilken e-legitimation du vill logga in.
  4. En ny inloggningsruta kommer upp där du ska ange ditt personnummer (med 12 siffror). Skriv in personnumret och tryck på ”Logga in”.
  5. Ditt säkerhetsprogram för Bank-ID kommer nu att aktiveras, antingen på din dator eller på din mobil eller läsplatta, och du blir ombedd att ange PIN-kod eller lösenord. Har du inte startat säkerhetsprogrammet tidigare så kan du göra det nu.
  6. Du loggas nu in på e-tjänsten.
Kategoriserad under: E-tjänst